تا به حال بازاریابی تلفنی احساس بدی به شما دست داده است؟ از اینکه پیشنهاد تان موردقبول واقع نمی‌شود، ناآسان شده‌اید؟ از موفق یت محدودتان ناامید شده‌اید؟


فروش فروشگاه اینترنتی
هشدارهای زیر هشدارهایی کاملا جدی می باشند که می‌توانند لذت کار را در شما از بین ببرند فروشتان را به حداقل برسانند. در بازاریابی تلفنی به این نکات توجه بکنید .
۱. هل ندهید؛ به سوی خودتان بکشید

بیشتر ما از افرادی که اصرار می‌کنند و تمام مدت در مورد خودشان حرف می‌کنند، خوشمان نمی‌آیند. به بازاریابی فکر بکنید . مدام در حال ارائه مصرانه اطلاعات در مورد خودتان یا محصول و خدماتتان هستید؟ این کار ممکن است مشتریانتان را فراری دهد، درحالی‌که تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن‌ها را به داخل بکشید
نت وبکو.

روی نیازها دغدغه‌های مشتریان بالقوه‌تان تمرکز بکنید به آن‌ها چیزی توصیه بکنید که می‌خواهند. شما به آن‌ها یاری می‌کنید، آن‌ها را به مشتری تبدیل می‌کنید درآمد زیادتری به دست می‌آورید.
۲. مشتری بالقوه کافی ایجاد بکنید

بازاریابی تلفنی به معنای شروع مکالمه با مشتریان بالقوه، معرفت نیازهای آنان کمک به آن‌ها در درک راه‌حل‌های پیشنهاد ی شماست. برای اینکه مشتریان به دست آورید، به افراد بیشتری کمک کنید تا نوع محصول یا خدمات شما را درک کنند و مشتریان بالقوه‌تان را تشویق بکنید تا با شما ارتباط بگیرند.

نوع بازاریابی‌تان به شما کمک می‌کند تا مشتری بالقوه کافی به دست آورید با آن‌ها گفتگو بکنید ؟ شما می‌توانید با یک پیام تبلیغاتی مناسب و استراتژی آنلاین و آفلاین جریان متداومی از مشتریان بالقوه مناسب را برای ایجاد بکنید .
۳. با ایمیل یا نامه به استعلام مشتری جواب ندهید

در نود درصد اوقات ارائه جواب کتبی به استعلام مشتری به فروش منجر نمی‌شود. تلفن را بردارید و از سوالات آن شخص برای شروع مکالمه مصرف بکنید با پرسش کردن چند پرسش بیشتر می‌توانید دریابید که او چه اهداف و نیازهایی دارد و پس راه‌حل را به او معرفی بکنید .
۴. قیمت را بسیار زود اعلام نکنید
فروشگاه ساز

زمانی که مشتریان بالقوه ارتباط می‌گیرند، یکی از اولین مسائل ی که می‌پرسند در مورد قیمت محصول یا خدمات است. اگر سریع به آن‌ها جواب دهید، اقطعا لا مکالمه به زودی انتها می‌یابد و فروش را از دست خواهید داد؛ چون هنوز قیمت‌ها از نظر آن‌ها معنایی ندارند.

زمانی که مشتری از شما قیمت می‌پرسد تا زمانی که کاملا متوجه نشده‌اید او چه چیزی می‌خواهد قیمت را اعلام نکنید. پس قیمت را در قالب راه‌حل‌هایی ارزشمند و با کیفیت به او عنوان بکنید .
۵. زمانتان را برای افرادی که خریدار نیستند، هدر ندهید

هرچقدر که سیـستم کاریتان بهتر باشد، گاهی وقتها می‌بینید که دارید با افرادی حرف می‌کنید که یا نمی‌توانند از پس هزینه خدماتتان برآیند یا کالاها شما سودی برای آن‌ها ندارد. مکالماتی از این قبیل باعث هدر رفتن بخش بسیاری از زمانتان می‌شود.

از پرسشها تعیین‌کننده جواب مشتری‌ها در طول ۳ دقیقه نخست مکالمه مصرف بکنید ببینید که فردی که پشت خط است، مشتری واقعی است یا خیر. اگر نبود، از او به خاطر ی که گذاشته تشکر بکنید و به سراغ فرد دیگری بروید.
۶. بسیار خیلی حرف نکنید

شما از زیروبم کالاها تان با هستید؛ می‌توانید ساعت‌ها در مورد آن‌ها، فرآیند کاریتان، ویژگی‌ها ویژگی ها ی محصولات حرف بکنید . این کار را نکنید. شما با این کار حوصله مشتری را سر می‌برید و توجه او را از دست می‌دهید، به خصوص چنانچه بازاریابی‌تان از نوع تلفنی باشد.

هر زمان که با یک مشتری ارتباط می‌گیری یا یکی از مشتریان بالقوه با شما ارتباط می‌گیرد، از آن ارتباط برای درک نیازهای مشتری استفاده بکنید . پرسش بپرسید. مجوز دهید آن‌ها حرف کنند تا شما اطلاعات مورجهان ز خود را به دست آورید.
۷. ارزش از دیدگاه مشتری را معین بکنید

شما کاملا از ویژگی ها ی محصول خدماتتان مطلع هستید؛ می‌خواهید که مشتریان بالقوه نیز این ویژگی ها را کاملا متذکر شوند. برای اینکه به مشتریان کمک کنید تا ارزشی را که ایجاد کرده ‌اید درک کنند، از آن‌ها بخواهید تا چیزی را که می‌خواهند، تعریف و آنچه را که برایشان ارزش دارد، معین کنند.
۸. جواب «بله» بگیرید

هدف اولیه شما این است که وقتی از مشتریان در مورد ثبت سفارش یا ثبت‌نام برای مصرف از خدمات پرسش می‌کنید، از آن‌ها جواب «بله» را دریافت بکنید اگر یک الگو از پاسخ‌های مثبت تهیه بکنید ، شانس شنیدن جواب مثبت را برای افزایش داده‌اید.

اهداف آن‌ها را ارزیابی بکنید و از آن‌ها بپرسید که دقیقا دنبال چه چیزی می باشند . راه‌حلی را هم که یافته‌اید ارزیابی بکنید از آن‌ها پرسش بکنید که آیا همان چیزی است که به دنبالش بودند یا خیر
۹. یادتان نرود که شما باید درخواست فروش بدهید

اگر می‌خواهید مردم کالاها یا خدماتتان را بخرند، باید از آن‌ها درخواست بکنید . به نظر معین می‌آید؛ ولی بازاریاب‌های تلفنی منتظر می‌مانند تا مشتری علاقه‌اش به خرید را عنوان نماید .

برای چه این کار را می‌کنیم؟ شما تا زمانی که اعتمادبه‌نفس کافی در زمینه تکنیک‌های فروش تلفنی را کسب نکنید، از شنیدن جواب رد در ازای درخواست فروشتان می‌ترسید. برای همین است که اکثرا ٌ در ازای این کار تنها به بیان ویژگی‌ها ویژگی ها ی محصول یا خدمات می‌پردازید.

اگر با مشتریان بالقوه مناسبی حرف بکنید ، اقطعا ل اینکه از شما خرید کنند بسیار خیلی است. به آن‌ها کمک کنید تا ارزش مدنظرشان را معین پس خرید را نهایی بکنید .
۱۰. پیگیری را فراموش نکنید

ممکن است وقتی محصولی را به فروش می‌رسانید به نظر برسد که دیگر کارتان تمام شده است. اولین فروشتان را به عنوان یک «پایان» درنظر نگیرید، چون می‌توانید آن را به منزله دری به سوی روابط زیاد ‌مدت و فروش بیشتر تلقی بکنید .

زمانی که یک مشتری بالقوه به یک مشتری بالفعل تبدیل می‌شود، اعتمادش نسبت به شما محصولتان را نشان داده است. با برقراری ارتباط دیگر از رضایت مشتری و خرید مجدد اقطعا لی او آگاه شوید.
از بازاریابی تلفنی متنفر نباشید. یاد بگیرید که چه بگویید و چگونه یک مکالمه را سازماندهی بکنید و آنگاه لذت بیشتری از کارتان ببرید و به حداکثر فروش برسید.